Cliëntervaring ZorgMies Midden-Limburg

De beste cliëntervaring krijg je natuurlijk wanneer een cliënt het zelf vertelt. Dit gebeurt in dit bericht van RTL Nieuws. Hoewel dit nieuwsbericht uit 2019 komt, blijft de reactie van de dame in de onderstaande video tijdloos.


Cliëntervaring:Alleen en bijna blind
In het najaar van 2019 werd ik gebeld door een mevrouw wiens moeder hulp nodig heeft. Ik maak een afspraak met moeder en dochter om kennis te maken en om te horen en te zien wat er nodig is. Moeder woont thuis, is 98, ziet nog voor 5 % en loopt met rollator. Ze krijgt verzorging en verpleging. Koken kan vanwege haar beperkte zicht niet meer en daarom wordt er ook door de thuiszorgorganisatie dagelijks eten gebracht. Ze heeft iemand voor het huishouden en iemand anders voor de tuin. Tijdens de kennismaking vertelt ze dat ze nog hier wil blijven wonen en niet naar een verpleeghuis kan, vanwege haar hondje. Aandoenlijk. Er is de gehele dag door aanloop, maar niet altijd en dat is vervelend bij zo’n leeftijd en beperkt zicht. Haar (klein)kinderen wonen verder in de regio. ZorgMies wordt daarom ingeschakeld voor 3 momenten in de week, omdat er dan niemand is en de thuiszorgorganisatie dit niet kan oppakken. De ZorgMies die haar bezoekt maakt een ommetje met haar en als het te slecht weer is, dan alleen met het hondje. Ze luisteren samen naar de radio of moeder vertelt onze ZorgMies spannende verhalen uit een lang en rijkgevuld leven. Iedereen happy en het leven een beetje leuker. Goed en niet iedereen weet dit dat het mogelijk blijkt dat zorg in natura door de thuiszorgorganisatie gecombineerd kan worden met zorg via pgb door ZorgMies.

Benieuwd? Bel: 06–42948607 of e-mail naar midden-limburg@zorgmies.nl en ik leg het je graag uit.


Cliëntervaring: “Als het nodig is handelen we snel”
Donderdagmiddag het eerste contact en de volgende ochtend een ZorgMies actief bij de cliënt…en dat ging als volgt: De cliënt woont alleen en heeft dementie. Mevrouw neemt haar medicatie niet, teveel of op de verkeerde momenten. Daardoor is zij totaal overstuur. De huisarts raadpleegt een grote lokale zorgorganisatie, maar zij hebben niemand beschikbaar. Vervolgens wordt de crisisdienst van een GGZ-organisatie ingeschakeld en die nemen op donderdagmiddag contact op met mij. Via de telefoon krijg ik de belangrijkste informatie en aangezien ik cliënten altijd thuis bezoek en begrijp dat er haast is, bezoek ik de cliënt ’s avonds. Vooraf heb ik eerst contact met een familielid. Ik voer een prima gesprek met haar en kan ondertussen waarnemen hoe het met haar gaat. We spreken af dat een ZorgMies haar dagelijks om 10.00 uur bezoekt, de medicijnen meeneemt en haar deze aanreikt. Ik bel dezelfde avond met een ZorgMies die ik daarvoor het meest geschikt vindt en zij blijkt beschikbaar. Vanaf de volgende ochtend bezoekt zij telkens om 10:00 u. gedurende ca. 3 weken de cliënt. Daarna heeft de lokale zorgorganisatie de zorg overgenomen. Goed om te weten is dat we mensen ook tijdelijk kunnen helpen.

Heb jij ook een acuut probleem of heb je tijdelijke hulp nodig? Bel mij direct op 06–42948607 of e-mail naar midden-limburg@zorgmies.nl


Lees meer over ZorgMies

Rijk van Nijmegen wordt Maas & Peel

2 juni 2020

Met ingang van 1 augustus aanstaande wordt de naam ZorgMies Rijk van Nijmegen gewijzigd in...

Lees meer →

Update: Coronavirus

1 maart 2020

Nederland is in de ban van het coronavirus. Wij begrijpen dat de crisis rondom het...

Lees meer →

ZorgMies Ridderkerk per 1 januari 2020 van start

1 januari 2020

Simone van der Veen is de nieuwe licentienemer voor ZorgMies Ridderkerk!  Zij is 1 januari...

Lees meer →

Direct hulp nodig?

Heeft u onverwachts ondersteuning nodig? Wij kunnen u vandaag nog helpen. Bel naar: 078-7820560

  078-7820560
  info@zorgmies.nl